בניית סיפור מותג נכון לעסק שלך

בניית סיפור מותג

בניית סיפור מותג נכון לעסק שלך

הכי קל לנו לברוח מיד לעיצוב לוגו ולבניית שפה עיצובית. הסיבה לכך פשוטה, בעוד שסיפור מותג הוא מושג ערטילאי, אנחנו יכולים לחוש את הלוגו והצבעוניות באמצעות העיניים שלנו. איך בכל זאת בונים סיפור מותג? נתונים, צרכים והתנהגויות אנושיות. בניית סיפור מותג, הנה אנחנו מתחילים.

בניית סיפור מותג מתחילה באסטרטגיה העיסקית שלך

כן. כזההה רחוק. הסיבה לכך היא שבסופו של דבר הצרכנים צריכים להאמין לסיפור המותג שלך כדי להתחבר אליו ולהעדיף אותו על פני המתחרים ולכן הוא חייב לספק להם ערך אמיתי שיענה על הצרכים האמיתיים שלהם.

UVP בשירות ה-USP
USP (Unique selling proposition) הוא מושג אשר מתאר את הדרך בה איש השיווק שלך מוכר את העסק שלך. אבל איך הוא ידע איך למכור את העסק שלך אם הוא לא יודע מה הערך הייחודי שהוא מספק ללקוחות שלך?

הרי אנחנו כבר יודעים שצרכנים הם יצורים אנוכיים שמחפשים מה יוצא להם מהעסק שלך ולכן אנחנו צריכים להבין מה הערך האמיתי שהעסק שלך מעניק להם. דוגמה? דוגמה:

מותג השקיות האקלוגיות ReBag מציע לצרכנים שלו שקיות רשת רב פעמיות לירקות אשר עשויות מ-100% כותנה אורגנית. השוק הישראלי, לצערי הרב, עדיין לא בעניין של אקולוגיה ולכן הייתי צריך לחשוב על ערכים אחרים שקהל היעד הלא אקולוגי יתחבר אליהם.

הישראלים אוהבים לבשל בבית ולאכול אוכל טרי, מה שאומר שהם צורכים לא מעט ירקות ופירות. לפי סקר שנערך בשנת 2020, 44% מהאוכל הנזרק לפח הוא אוכל טרי שניתן עדיין לאכול אותו – דהיינו לא מעט פירות וירקות טריים. ואז זה הכה בי. הרבה פירות וירקות במקרר = חלק לא מבוטל שלהם נרקבים ונזרקים לפח בגלל אחסון לא נכון בשקיות ניילון > לא אקולוגי (בזבוז מזון) ולא חסכוני (נסיעות תכופות יותר לירקן\סופר והוצאה נוספת של כספים על פירות וירקות חדשים). התובנה הזו הובילה אותי ל-UVP של ReBag >> טריות וחיסכון בכסף!

עכשיו כשהבנת אילו ערכים העסק שלך מספק לקהל היעד, הגיע הזמן להפיח בו חיים. לא, לא בקטע של לוגו ושפה עיצובית.

רוצה לשמוע עוד על בניית סיפור מותג? אשמח לעזור לך! כל מה שאני צריך זה קליק קטן כאן, קצת פרטים And it’s show time!

בניית סיפור מותג – דמות ראשית ועולם תוכן

כל סיפור אמיתי מורכב מדמות ראשית אחת לפחות ועולם תוכן בו היא חיה, אז כדי לגרום לקהל היעד שלך להאמין לסיפור המותג שלך, אנחנו נייצר לו דמות ראשית ועולם תוכן. אני אישית מאוד אוהב את החלק הזה בתהליך בניית סיפור מותג, כי הוא מאפשר לך להכיר את המותג שלך לעומק ויכול להעניק לך המון כלים שיעזרו לך להבין לאן המותג שלך הולך. אגב, כמובן שיש לאפיין את המותג לאחר שגיבשת קהל יעד כן? רק אומר.

שאלות לאיפיון דמות למותג שלך:

  1. האם המותג שלך הוא זכר או נקבה?
  2. באיזו שפה הוא מדבר? גבוהה או עממית?
  3. מה טון הדיבור שלו? תקיף או רך?
  4. איך הוא פונה לקהל היעד? בצורה מצחיקה, דרמטית או Down to earth?
  5. בן כמה המותג שלך? האם הוא מבוגר.ת אחראי.ת, נער.ה פוחז.ת או צעיר.ה בשנות השלושים?

עולם התוכן של המותג שלך ייגזר מהערכים אותם הדבקת אליו. אם נשתמש בדוגמה של ReBag, אז לעולם המותג ידבר על טריות וחסכון בכסף וזה לא משנה כמה ידגדג לו לדבר על אקולוגיה. כי בדיוק כמו בסרט, לא היית רוצה חורים בעלילה וטוויסטים לא מובנים שיגרמו לצופים לאבד עניין.

מציאת ה-USP למותג שלך

ערכים ודמות מגובשת הם צרכי יסוד למותג שלך, אבל הם לא ימכרו את עצמם. מציאת USP חשובה מאוד מכיוון שהיא מאפשרת למותג שלך לדברר את עצמו בצורה ייחודית ולהשלים את סיפור המותג שלך. הרי אפשר להודות על האמת, מדובר פה על עסק ועסק צריך להרוויח, לא לבדר. כדי שהמותג שלך יצליח להגיע ללב הצרכנים, ולא לראש, כי הראש הוא רציונלי ורוב הקניות שלנו הם לא רציונליות (אפשר לשאול את דן אריאלי, הוא יסביר לך מצוין) הוא חייב להתאים את הצעת המכר שלו להצעת הערך שלו. דוגמה? דוגמה:

המותג דומינו'ס ישראל בחר במאור כהן כפרזנטור שלו ולא סתם. לדעתי זה גאוני. דומינו'ס פיצה יודעים שהם לא ארוחת ערב אלא מאנצ' לסטלנים שקרועים על הספה ועלה להם המלוח ומי כמו מאור כהן יכול להתחבר בדיוק לצורך הבסיסי הסטלני הזה. לכן, ה-USP של דומינו'ס הוא תמונות מגרות של אוכל, תיאורים מעוררי תיאבון והגעה מהירה לבית הלקוח וזו הסיבה שהפרסומות שלהם מדברות אך ורק על שני הדברים האלו.

בניית סיפור מותג – הסיכום

אני ממליץ לך לא לדלג על השלב הכל כך חשוב הזה ולבנות סיפור מותג נכון, אמיתי וייחודי לעסק שלך. זה יהיה קשה ומאתגר, אבל זה יעזור לך להכיר את המותג שלך לעומק ויגלה לך לאילו כיוונים כדי לך לקחת אותו.

רוצה לשמוע עוד על בניית סיפור מותג? אשמח לעזור לך! כל מה שאני צריך זה קליק קטן כאן, קצת פרטים And it’s show time!