איך לכתוב כתבה שיווקית ממירה?

כתבה שיווקית שתעזור לך למכור יותר!

הסוד לכתיבת כתבה שיווקית ממירה

תוכן שיווקי הוא אחד הכלים היעילים ביותר לקדם את העסק שלך. בעידן הסמארטפונים שאנחנו נמצאים בו, המידע נגיש מאי פעם והסבלנות לקריאת תכנים של קהל היעד רק עולה ועולה, מה שאומר שפרסום כתבה שיווקית עניינית ונכונה תגרום לקוראים להבין את המוצרים שלך ולהפוך מגולשים ללקוחות!

כתבה שיווקית ממירה לא תדבר על המוצר שלך

נתחיל מהסוף – המוצר \ שירות שלך לא מעניינים אף אחד. אחרי שסגרת את הפה מתדהמה והחזרת את הנשימה לקצב הרגיל שלה, נסביר לך בדיוק למה אנחנו מתכוונים. לקוחות קונים חוויות, לא מוצרים. מחקרים הוכיחו שרכישות, בניגוד לדעה הרווחת, לרוב מגיעות ממקום ריגשי ולא רציונלי (המלצת קריאה – לא רציונלי ולא במקרה של דן אריאלי) כך שהתפקיד שלך ושל הכתבה השיווקית היא לענות על דבר אחד >> What’s in it for me.

כתבה שיווקית שמדברת עם הלקוח ולא אל הלקוח

כעסק, מחובתך להתחבר ללקוח ולהבין מה מניע אותו, מה הוא מחפש ואיך העסק שלך יכול לענות לו על הצורך הזה בצורה הטובה ביותר. ניתן לך דוגמה:

  1. שיטת מכירה של העולם הישן:
    אדם נכנס למגרש מכוניות ורוצה לרכוש רכב. המוכרן שואל אותו לגבי התקציב ומציג לו רכבים במסגרת התקציב שלו. המוכרן עובר איתו בין הרכבים ומדבר אך ורק על כמה שהרכב מעולה ושמור ומטופח ומהיר ואיכותי ומגיע עם ככה וככה אביזרים ומעניק לו הטבות בשטיפת רכב ודלק לשנה ובלה בלה בלה. כאן המוכרן ניסה לפנות אל הצד הרציונלי של הלקוח אשר אמור לחפש Value for money. כפי שכתבנו בפסקה למעלה, רוב הרכישות הן לא רציונליות לכן המוכרן לא הצליח להבין מה מניע את הלקוח ופשוט פעל על אוטומט ודיבר אליו במקום איתו. מיותר לציין שהמכירה לא קרתה מעולם.
  2. שיטת מכירה של העולם החדש:
    אדם אחר נכנס למגרש המכוניות וחיפש לרכוש מכונית. כשהמוכרן ניגש אליו הוא שאל אותו מספר שאלות מנחות:

    1. כמה אנשים ייסעו ברכב הזה?
    2. כמה קילומטרים הרכב הזה ייסע בשבוע ובסופי השבוע?
    3. האם הרכב אמור לשמש גם לטיולים מעבר לשגרה?
    4. כמה תאונות דרכים הלקוח עבר בחייו?
    5. אילו רכבים היו ברשות הלקוח בעבר?

לאחר שהמוכרן קיבל את כל המידע הנ"ל, הוא הציג לו רכב אחד בלבד שענה על כל הצרכים של הלקוח. כאן הלקוח הבין שזהו הרכב הטוב והמתאים ביותר עבורו ורכש אותו. במקום לבזבז זמן ואנרגיות על ניסוי וטעיה, המוכרן הבין את סיפור המסגרת הספציפי של הלקוח הספציפי הזה ודיבר איתו במקום אליו. זו בדיוק המטרה של כתבה שיווקית.

אלפי לקוחות פוטנציאליים צמאים לקרוא איך העסק שלך ישפר להם את החיים. להצעת מחיר משתלמת ותפורה אישית ניתן להשאיר לנו פרטים דרך כאן >> Contact Us

איך לכתוב כתבות שיווקיות ממירות?

לאחר שהבנת את האסטרטגיה מאחורי כתיבת כתבה שיווקית ממירה, הגיע הזמן להוציא אותה לפועל על ידי כתיבה נכונה. סגנון הכתיבה הממיר ביותר הוא זה שגורם לטקסט להישמע כאילו הוא נכתב עבורך בלבד ולכן דרושים כאן מספר כלים:

  1. פנייה ב-Unisex
    כלל הברזל בכתיבת כתבה שיווקית ממירה. אנחנו לא תמיד יודעים איזה מגדר יקרא את הכתבה השיווקית שלנו ולכן אנחנו חייבים לכתוב את הטקסט בצורה אישית לשני המגדרים. הסגנון הזה יאפשר לכתבה השיווקית שלך לפרוץ את מסך הזכוכית ולדבר עם הלקוח הפוטנציאלי שלך ולא אליו כמו בכתיבה ברבים.
  2. הבלטת הנושאים שמעניינים את הלקוח הפוטנציאלי
    כפי שקראת בדוגמה עם מוכרן הרכב, כתבה שיווקית חייבת לדבר על הצרכים שהלקוח מחפש מענה עליהם. לדוגמה: כתבנו לאחד מלקוחותיי כתבה שיווקית בנושא דרכון פורטוגלי. את הלקוח הפוטנציאלי לא מעניין שזהו המשרד הגדול ביותר שסיפק דרכונים לסלבס, מעניין אותו להפוך להיות אזרח אירופי ולכן הכותרת הייתה – הגיע הזמן להגשים את חלום האזרחות האירופאית שלך! הכתבה הזו המירה בצורה יוצאת דופן בדיוק בגלל שענינו על הצורך האמיתי של הלקוח.
  3. הנעה לפעולה יצירתית
    כתבה שיווקית שיצרנו ללקוח מתחום ההלוואות עסקה בנושא כאוב במיוחד – הלוואה בערבות מדינה בתקופת הקורונה. ריבוי מקרי העקיצות בתחום גרם ללא מעט לקוחות להסס ולא לסמוך על משרדי ההלוואות השונים ולכן היינו חייבים הנעה לפעולה שתיגע בעצב החשוף של הלקוח. במקום לדבר על האמינות של המשרד (מה שכולם עושים בערך) כתבנו את ההנעה לפעולה הבאה –
    נשמח לעזור גם לעסק שלך לקום על הרגליים!
    לתיאום פגישת ייעוץ בחינם וללא התחייבות יש להזין את הפרטים הבאים:
    [שם מלא] + [מייל] + [טלפון]

ההנעה לפעולה הזו נוגעת בדיוק במקום שכואב לקהל היעד מחד ומציעה לו פגישת ייעוץ חינמית מאידך מה שתרם משמעותית לעלייה בהמרות ולהצלחת העסק בגיוס לקוחות חדשים.

רוצה לשפר את ההמרות שלך ולהזרים לקוחות חדשים לעסק שלך? נשמח לכתוב לך כתבה שיווקית ממוקדת, חדה וממירה! לפרטים נוספים ניתן לפנות אלינו דרך כאן >> Contact Us

כמה עולה כתבה שיווקית?

אין מחיר אחיד לכתיבת כתבה שיווקית מהסיבות הבאות:

  • ניסיון כותב הכתבה השיווקית

כמו בכל תחום, כאן בתחום הכתבות השיווקיות יש המון מקום לניסיון שיש לכותב הכתבה השיווקית ולכן ככל שהניסיון שלו רב יותר, כך מחיר הכתבה יהיה יקר יותר. מצד שני, כותב עם ניסיון עבד עם לא מעט לקוחות מכל התחומים ולכן מנוסה מאוד ויחסוך לך זמן ולא מעט כאב ראש על הבנת העסק שלך והתעסקות עם תיקונים.

  • מחיר פר מילה
    כתבות שיווקיות יכולות להיות קצרות (300 מילה) או ארוכות (800 מילה ומעלה) ולכן הרבה תלוי בכמות המילים שתכתבנה בכתבה.
  • סבבי תיקונים
    לא הכל מושלם וקורה שגם כותבי התוכן המנוסים ביותר לא מצליחים לפגוע בול ולכן נדרשים סבבי תיקונים. לרוב, הצעת מחיר של כותב כתבות שיווקיות מנוסה תכלול סבב תיקונים אחד מכיוון שהמוצר שמתקבל הוא מוצר איכותי, מקצועי ומוגמר שיכול לעלות לאוויר ברגע שהוא יצא מידיו של כתב התוכן. אם גם לאחר סבב התיקונים הראשון הלקוח איננו מרוצה, ניתן לשכתב את הכתבה בעלות המקורית פר מילה כמובן.
  • דד ליינים
    לרוב כתיבת כתבה שיווקית אורכת כשלושה ימי עסקים מכיוון שהיא כרוכה בלמידה של העסק שלך, סקר מתחרים והכתיבה עצמה. במידה והלקוח מעוניין בדד ליין קצר יותר, הוא יצטרך לשלם עבורו מכיוון שכתב התוכן יאלץ להזיז דברים אחרים ולהתפנות במיוחד לכתבה הספציפית הזו.

אנחנו מזמינים אותך לא להתקדם לעולם התוכן ולהזמין כתבה שיווקית ממירה כבר עכשיו! להצעת מחיר משתלמת ותפורה אישית ניתן להשאיר לנו פרטים דרך כאן >>  Contact Us